Khamis, November 13, 2008

SHAHANIZA TIDAK AKAN TARIK DIRI


Ketua Penerangan Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, Datuk Shahaniza Shamsuddin tidak akan tarik diri dari bertanding merebut jawatan Ketua Puteri UMNO Malaysia pada Mac depan.

Katanya, beliau tetap bertanding walaupun bakal Presiden UMNO adalah orang Pahang.

“Ada yang mengatakan bahawa oleh kerana Presiden UMNO orang Pahang, jadi Ketua Puteri berilah kepada orang lain, bukan orang Pahang,” kata beliau dalam satu pertemuan di Kuala Lumpur minggu lalu. Beliau adalah ADUN Kuala Sentul di Maran, Pahang.

Shahaniza adalah cucu peneroka FELDA Jengka 3, Pahang . Seorang peguam lulusan dari Universiti Kebangsaan Malaysia rasa berbangga kerana dapat berbakti sebagai wakil rakyat di kampung kelahirannya. Beliau adalah ADUN wanita kedua di Pahang selain daripada Senator Maznah Mazlan yang masih seorang ADUN walaupun sudah dilantik timbalan menteri.

Beliau berkata walaupun sibuk sebagai ADUN, beliau tidak ada masalah untuk menerajui Pergerakan Pututeri UMNO Malaysia kerana beliau tahu membahagikan masa sama ada di Pahang atau di Kuala Lumpur.

Beliau lebih suka supaya Nolee Ashilin menjadi regunya dalam pertandingan naib ketua puteri kerana katanya lebih mudah bekerja dengan orang yang serasi dengannya.

Shahaniza berharap para perwakilan puteri dapat mengundi dengan matang. Jangan undi kerana sentimen kenegerian. Ada yang menggunakan isu kononnya beri peluang kepada orang Sabah untuk menerajui puteri (Rosnah Shirlin), Shahaniza berkata soal beri peluang kepada orang Sabah tidak timbul kerana yang penting perwakilan diberi peluang untuk memilih pemimpin yang berwibawa.

“Pemimpin hendaklah diterima secara menyeluruh. Saya pun dapat pencalonan dari Sabah. Jadi sebagai pemimpin nasional, kita jangan terpengaruh dengan sentimen kenegerian,” katanya sambil mengakui bahawa tanggungjawab yang akan digalasnya amat besar untuk menarik golongan puteri menyokong BN dalam pilihan raya umum akan datang.