Khamis, November 13, 2008

MUHYIDDIN TAK PERLU TAGIH JANJI


Muhyiddin Yassin tidak perlu menagih janji dari Najib Razak dalam pertandingan timbalan presiden UMNO pada Mac depan. Ini adalah kerana Najib tidak pernah berjanji apa-apa dengan Muhyiddin.

Lagipun kenapa Muhyiddin harus takut kepada pertandingan tiga penjuru? Biar perwakilan memutuskan siapa yang layak jadi timbalan presiden. Pada tahun 1981, bakal presiden UMNO, Dr. Mahathir Mohamad kononnya berkecuali dalam pertandingan timbalan presiden UMNO di antara Menteri Kewangan, Ku Li dengan Menteri Pelajaran, Musa Hitam.

Tetapi apabila pegawai khas Dr. Mahathir, Aziz Shamsuddin berkempen untuk Musa, ini menunjukkan Dr. Mahathir mahu Musa dan bukannya Ku Li, maka menanglah Musa dalam pertandingan tersebut.

Dalam pertandingan tiga penjuru ini, Najib tak perlu bersuara siapa yang dia mahu jadi timbalannya. Namun demikian, apabila setiausaha politik Najib, Shafie Abdullah yang menang tanpa bertanding sebagai ketua bahagian Wangsa Maju mencalonkan Muhyiddin untuk jawatan timbalan presiden, ini boleh ditafsirkan bahawa Najib menyokong Muhyiddin. Muhyiddin masih tak faham ke?