Sabtu, Ogos 06, 2016

TAHNIAH KEPADA SABRI ALWI DAN WAN HAKIM

Dalam suasana tersepit macam ini, tidak ramai ketua bahagian Umno yang menyokong MB Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman. Nampaknya Ketua Umno Bahagian Kuala Terengganu, Datuk Ahmad Sabri Alwi yang berani bersuara menyokong Ahmad Razif.

Beliau tidak ada kepentingan kerana beliau bukan ADUN atau ahli parlimen. Jadi beliau bukan macam YB lain suka play safe. Jadi saya tabik kepada keberanian Adik Mat menyokong Razif di saat saat genting ini.

Begitu juga kepada ADUN Air Putih, Wan Hakim Wan Mokhtar yang menyelar Exco Kerajaan Negeri, Ghazali Taib yang mempertikaikan MB di dalam media. Wan Hakim yang juga Ketua Penerangan Umno Terengganu berkata Ghazali sepatutnya meletakkan jawatan sebagai Exco sekiranya beliau mahu menegur MB secara terbuka dalam media.

Kita bersetuju dengan pandangan beliau. Ghazali ada saluran untuk kritik MB. Kenapa beliau tidak gunakan mesyuarat Exco untuk kritik MB. Jadi saya tabik kepada Wan Hakim. Keberanian Wan Hakim membidas Ghazali bukanlah bermakna beliau mahu ambil tempat Ghazali tetapi untuk bercakap benda yang benar.Tahniah kepada Adik Mat dan Wan Hakim.