Khamis, Ogos 27, 2009

ROSOL NAFI MASUK PKR


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ajil, Datuk Rosol Abdul Wahid dahulu bukan main lantang tak mahu Datuk Ahmad Said sebagai Menteri Besar Terengganu. Hinggakan dia pernah berkata sedia meletakkan jawatan sebagai ADUN untuk hadapi pilihanraya kecil Ajil. Tapi bekas guru ini tak tahu bahawa bila letak jawatan dia tak boleh tanding semula untuk lima tahun. Sebab itu dia tak jadi letak jawatan.


Baru-baru ini heboh beberapa ADUN telah menemui Anwar Ibrahim tetapi kononnya mereka telah diberi amaran oleh Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak. Semalam Rosol secara rasmi menafikan beliau mengetuai kumpulan sembilan ADUN negeri ini untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).



Rosol turut menyifatkan laporan mengenainya yang disiarkan oleh portal berita The Malaysian Insider bersifat provokasi selain bertujuan menjatuhkan imej UMNO.



Beliau mengakui masih berlaku masalah dalaman di negeri itu namun tidak pernah berbincang berhubung niat untuk meninggalkan UMNO seterusnya menyertai PKR seperti yang didakwa.



''Saya tetap bertegas bahawa laporan portal tersebut adalah khabar angin semata-mata. Ini tak akan berlaku dalam kumpulan kita.



''Khabar angin ini hanya untuk menimbulkan suasana tidak selesa di kalangan wakil rakyat UMNO.



''Kita masih lagi wakil rakyat BN, itu tiada kompromi, kita yakin dengan kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Najib Tun Razak," katanya kepada pemberita selepas persidangan Dewan Undangan Negeri ke-12 ditangguhkan semalam.