Khamis, Ogos 27, 2009

HENDAK SERIBU DAYA


Bulan lepas kita telah ikuti kisah sedih Sifu yang lama terlantar sakit di hospital dapat merubah dirinya setelah makan produk Nutriblend. Apa yang dialaminya merangsang dirinya untuk membantu pesakit kronik yang lain dengan menceburi bisnes GMC secara sepenuh masa.


Ternyata beliau membuat tindakan yang tepat pada masa yang tepat. Ketika ditemui di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur baru-baru ini, Khirul Anuar Haji Ibrahim berkata sudah tujuh tahun GMC mengadakan pertemuan mingguan di hotel tersebut.


“Jika produk GMC tidak bagus, sudah lama orang datang ke hotel ini bawak kayu mahu pukul kami,” kata beliau sambil ketawa.


Sifu bangga kerana dapat melahirkan enam orang jutawan di bawahnya, termasuk seorang “student” final year dari UNIKL. Baginya, rebutlah peluang yang diberi kerana produk GMC ternyata amat berkesan dapat menyembuhkan pelbagai penyakit kronik seperti kencing manis, jantung, leukemia dan sebagainya.


Menurut beliau, yang penting bukan beliau yang jadi jutawan tetapi berapa ramai yang dapat beliau lahirkan jutawan melalui GMC.


“Kita tahu melalui MLM, memang mudah melahirkan jutawan. Jadi jangan sia-siakan peluang ini bila kita tahu produk Nutriblend ini amat berkesan,” katanya lagi.


Katanya, GMC adalah syarikat yang kukuh yang memberi sokongan penuh kepada semua orang tanpa mengira bangsa.


“Yang anehnya orang Melayu yang bawa produk ini dari Amerika Syarikat ke negara ini tetapi yang menjadi ahli ramainya orang China. Masa itu orang Melayu was-was kerana produk ini tidak ada sijil halal lagi,” katanya.


Bila JAKIM keluarkan sijil halal barulah orang Melayu dapat menerima Nutriblend.Orang Melayu baru nampak peluang jadi jutawan melalui GMC sedangkan orang China sudah lama jadi jutawan.


Katanya, dalam GMC, orang yang paling cepat jadi jutawan ialah dalam tempoh empat bulan dari hasil kerja kuatnya. Jika kita ada matlamat tertentu, kita mudah capai target kita.


“Dalam apa jua bidang, kita mesti ada target kita. Masuk GMC, nak jadi jutawan dalam tempoh berapa lama, Jika kita sudah tetapkan target kita, kita kerja kuat, insya Allah cepat kita capai target itu,” jelasnya lagi.


Sifu berpegang teguh kepada prinsip bila kita masuk dalam sesuatu bidang, kita jangan pandang ke belakang lagi, Janganlah kita masuk banyak syarikat MLM yang menyebabkan peluang kita untuk jadi jutawan makin lambat. Sebaliknya kita kena focus kepada satu syarikat saja.


Katanya, walaupun pada saat beliau sertai GMC , sudah beribu yang masuk jadi ahli, beliau tidak pernah anggap beliau sudah terlambat.


“Sebaliknya peluang yang ada hendaklah dimanfaatkan sepenuhnya supaya kita jadi jutawan dalam tempoh yang telah kita tetapkan,” tegasnya lagi.


Beliau memberi peluang kepada semua orang yang mahu menyertai GMC. Katanya, pengalaman tidak diperlukan dan kelulusan juga tidak perlu.


“Yang penting ialah kesungguhan untuk menjayakan bisnes ini,” katanya lagi.


Beliau memberi peluang kepada orang yang muflis dan blacklist untuk membaiki diri mereka dengan menyertai GMC.


“Kita ada sediakan pinjaman kepada mereka supaya bila berjaya nanti mereka dapat keluar dari alam muflis dan blacklist,” katanya lagi sebagai satu lagi usaha GMC membantu masyarakat mengurangkan bilangan muflis di negara ini.

(Untuk mengetahui kisah lanjut Sifu, belilah majalah BUSINESS KINI edisi 8 yang akan berada di pasaran pada minggu hadapan)