Rabu, Oktober 29, 2008

SEBULAN SUDAH BERLALU


Hari ini genap satu bulan usia blog saya. Saya rasa terkejut juga dalam masa satu bulan sudah 5000 orang yang telah melayari blog saya. Saya ucapkan terima kasih kepada blogger-blogger lama yang sudi link dengan blok saya seperti Pak Habib, MSO, anotherbrickinthewall, Nobisha dan Jarang Anak Melayu.

Saya percaya bila link dengan blog-blog popular ini yang menyebabkan makin ramai orang yang melayari blog saya. Terima kasih kepada mereka semua. Sepanjang sebulan ini pelbagai ulasan yang saya terima yang menuduh pelbagai tuduhan kononnya saya penulis upahan dan sebagainya.

Saya tak perlu jawab. Kalau saya jawab, mereka akan kata saya gunakan blog ini untuk kepentingan peribadi saya. Biarlah mereka mengulas dan membuat tuduhan kerana akhirnya kebenaran akan timbul. Ada pengulas marah kerana saya sering membangkitkan soal wang padahal bukan saya yang membangkitkan soal wang. Sebaliknya saya respon kepada pengulas yang banyak menulis kononnya saya penulis upahan. Boleh semak dengan mana-mana tokoh yang saya tonjolkan banyak mana saya dapat upahnya.

Saya tidak bercadang menulis panjang dalam soal ini. Masa akan menentukan siapa yang benar. Biarlah saya dituduh sebagai penulis upahan asalkan saya tidak pernah minta wang dari sesiapa yang ditonjolkan dalam blog ini.