Isnin, Oktober 06, 2008

GODAAN GRO

Saya tidak tahu apa motif orang yang saya tidak kenali menghantar sms tentang GRO kepada saya pada jam 3 pagi pada 18 September lalu. Saya tidak kenali nombor handphone itu, 0199115268. Apabila saya call nombor handphone itu, tiada orang yang angkatnya.
Tulisnya, “kita kena tahu dan faham GRO ibarat burong merpati bila dekat dia lari. Jadi jangan pegang sangat kata-kata GRO itu. GRO hanya manis di mulut tapi masam di……(kena tapis). Dia ada lakonan dari asal usul lagi GRO telah termakan sumpah Sunan Gunung jadi para Jawa dari Acheh. Yang GRO kerja dia sembelih orang je. Dia tak kira tua, muda, kecil, besar, jantan, tina semua dia nak sembelih dan buat sup je. GRO nak makan sedap je. Tapi ……(kena tapis) dia tambah we sedap ke kita, tapi dia nak sedut duit kita je. Tengok apa jadi pada Azam driver forest hancur lebur kesudahan jadi driver Haji Khalid je. Habis bisa dikepah oleh kencing manis. Man KRU uban tu jadi tolol terus kena tipu oleh GRO tu sampai workshop habis hancur barang-barang spanar habis digadai dan jual angkara GRO Shikin tu. Pada hal bukan Shikin nak sangat kepada Man tu Cuma nak sedut duit dia je. Salleh sampai jual rojak angkara GRO khianat tu. Yusof Botok habis harta duk hantar budu belacan, ikan kering dan mi rebus kepada GRO, Azhar Binjai sampai nak jual Honda angkara GRO, Kamal Asli sampai sasau dan gila angkara GRO. Arsat sampai masuk PAS angkara GRO Golok.Kispi jadi bingung angkara GRO. Din Uzir kesudahannya nikah dengan GRO kesudahan jaga jamban. Ayah Lah sampai bangkrap angkara GRO. Mat Kapor dan Mat Bulu dan Mat Timun sampai mati kena badi GRO. Abas Kuala Kemaman jual motor kelaut angkara GRO.Harun Saudagar jual ayam pasar angkara GRO.Wan Din kena pecat kerja angkaraGRO. Romli Kemasek bahang kencing manis sampai mati angkara GRO. Ripin Godor sampai jadi penipu besar akibat GRO. Pok Ya Dewa jadi bodoh sombong kena badi GRO.”
Pada pagi esoknya, jam 2.08 pagi, 19 September lalu, orang yang sama menghantar sms lagi kepada saya. Tulisnya, “ Apabila bercakap tentang GRO, kita mahu tak mahu kena kaji species dari kuman yang telah hancur lebur dalam kehidupan angkara godaan dan lakonan GRO yang telah mengkhianati mereka dengan pujuk rayu dan godaan sex yang tak ke mana pun. Mahu tidak mahu kita perlu sebut nama-nama sperti Ripin Godor, Ripin Cotek, Abas Kuala, Mokhtar Bungkus, SalimBungkus, Ambak driver lori, Dolah Suba, Din Uzir, Mokhtar Pok Hid, Mokhtar Yatim, Yahya Bomoh, Harun Saudagar, Mat Kapor, Mat Bulu, Mat Timun, Yusof Air, Che Mat Muda @ Dr.Mike, Pian Taha, Hamzah Buncit, Hamzah Ceneh, Ismail Omar FELDA, Mat Pomen Polis, Rosli bekas trafik, Fauzi Kerbau, Arsat, Azhar Binjai, Pok Ya Dewa, Kamal Asli, Mat Yahya Sri Bandi,Man Pomen, Alias Satay, Li Mayat, Jantan dan tokoh-tokoh baru macam Aziz Besi, Yusof Botak, Salleh Jawa, Kispi, Wan Din sampai jadi jaga jual kereta dari kerja asal Telekom, Ripin Godorsampai jadi jahat jadi penipu besar, Rahim Bukit Kuang sampai jadi bingong, Bakar Pak Teh Gunting sampai jadi pomen balik.Mat Stopa Gunting sampai buat air di warong depan Maybank. Setopa Kamal Kuala sampai masuk jel. Zahar tukang gunting, Din Perwaja, Mat Bomba Petronas sampai masuk hospital. Ramli Kemasek sampai hancur dan banyak lagi nama-nama yang sukar disebut. Kesemua mereka ini hancur dan hanyut di lautan mimpi angkara GRO. Terbaru Azam forest terpaksa ikut Haji Khalid Kijal angkara GRO.”
Kalau motifnya untuk mengingatkan saya agar tidak terlibat dengan GRO, terima kasih sajalah. Saya akui saya suka pergi karaoke tetapi saya tidak pernah ambil GRO kerana kami pergi karaoke dengan kawan-kawan lelaki di Red Box Sogo yang memang tidak ada GRO.

(lihat WATAN, 12 Oktober 2008, muka 29)