Ahad, Jun 26, 2016

KELAB ALUMNI KARANGKRAF DILANCAR



SHAH ALAM: Semalam secara rasmi terlancarnya Kelab Alumni Karangkraf (KAK) setelah selesai mengadakan mesyuarat agongnya yang pertama di pejabat Karangkraf di sini.
.

Pengerusi KAK, Rodli Fadly berkata, pada awalnya kelab ini ditubuh hanya untuk merapatkan kembali silaturahim antara bekas bekas karyawan Kumpulan Media Karangkraf (Karangkraf) dari era 1980-an sehingga kini.

Menurutnya, banyak perjumpaan dan majlis ramah mesra diadakan sebelum ini bagi menemukan kembali bekas karyawan Karangkraf yang rata-ratanya kini berjaya dalam bidang masing-masing.

“Namun, desakan daripada Pengarah Urusan Karangkraf, Datuk Hussamuddin Yaacub agar kelab ini ditubuh secara rasmi supaya semua bekas karyawan dapat disatukan kembali akhirnya membawa kejayaan yang dapat kita lihat hari ini.

“Kita semua dapat kembali bertemu sebagai sebuah keluarga besar Karangkraf yang begitu dekat di hati di mana kebanyakan dari alumni ‘membesar’ atau mencipta tapak kerjaya bermula dengan Karangkraf sebagai ‘institusi pendidikan’ pertama masing-masing,” katanya

Hussamuddin yang turut menyampaikan ucapan perasmian pada majlis berkenaan berharap agar KAK terus aktif di atas tiga matlamat utama penubuhannya iaitu sebagai medan mengeratkan silaturahim, menjaga kebajikan serta rekreasi dan riadah.

“Saya gembira, bersyukur dan ingin mengucapkan tahniah dengan penubuhan KAK yang ingin saya lihat sejak beberapa tahun lalu. Ia berjaya direalisasikan dengan kesungguhan ahli jawatankuasa penaja (sebelum ini) sekali gus mendekatkan hubungan di antara satu sama lain.

“Karangkraf berdiri teguh lebih 40 tahun dan bagi saya ia adalah kerana ALLAH SWT telah mengirimkan individu istimewa yang memberi sumbangan terbaik kepada Karangkraf,” katanya.

Menurutnya, kewujudan KAK juga memberi peluang kepada Karangkraf untuk bersama-sama memberi sumbangan dan bantuan kepada bekas karyawan yang memerlukan sekali gus dapat berkongsi kenangan dan masa depan.

Majlis berakhir dengan kesemua ahli alumni bersama keluarga masing-masing menyertai majlis berbuka puasa di Karangkraf.