Ahad, Jun 26, 2016

MAJLIS BUKE POSE MEMANG MENAKJUBKAN

Memang menakjubkan seramai 15 ribu anak Terengganu di Kuala Lumpur menghadiri  majlis Anak Tranung Buke Pose bersama MB di Tasik Titiwangsa semalam. MB, Razif Abdul Rahman terkejut dengan kehadiran yang ramai itu kerana biasanya setiap tahun Pesat buat majlis seperti ini tidak ramai yang hadir.







Kali ini Pesat bersama 10 NGO anak Terengganu bergabung dalam majlis anjuran kerajaan negeri.Selepas berbuka puasa mereka solat maghrib, isyak dan terawih yang diimamkan oleh imam dari Mesir, Sheikh Abdul Rahman.

Turut diadakan majlis penyampaian dana remaja, dana hari raya dan dana penyakit kronik kepada pemohon perantau. Majlis diserikan lagi dengan acara cabutan bertuah dengan hadiah utama berupa motorsikal, tv, handphone dan pelbagai lagi.

 Razif berkata program seperti ini akan diadakan sebagai acara tahunan.

"Sebelum ini kerajaan negeri telah mengadakan majlis sebegini tapi hanya jumlah yang kecil sahaja. Kita akan jadikan program ini sebagai program tahunan," katanya pada sidang media petang semalam.

Semoga 15 ribu pengundi luar ini dapat merampas kembali 15 kerusi BN pada PRU yang akan datang. Oleh itu setiap ADUN dan PPD hendaklah menjaga hati para pengundi luar. Apabila mereka sanggup datang secara sukarela ke majlis anjuran kerajaan negeri, ini bermakna mereka menerima kepimpinan Razif . Justru itu seharusnya mereka terjemahkan sokongan itu dalam bentuk undi pada PRU akan datang.

Seperti kata kawan saya, Suhaimi orang Negeri Sembilan yang pernah duduk di Kuala Terengganu selama dua tahun semasa beliau kecil, hanya kerajaan Terengganu yang buat majlis buka puasa dengan anak perantau. Syabas Razif dan semua NGO yang terlibat menjayakan program ini.