Selasa, Jun 14, 2011

KERAJAAN RAKYAT LEBIH BAIK DARI KERAJAAN KEBAJIKAN


Kerajaan rakyat yang diamalkan Barisan Nasional (BN) adalah jauh lebih baik berbanding kerajaan kebajikan yang mirip fahaman sosialisme.

Timbalan Pengerusi Umno Sabah Datu Seri Salleh Said Keruak berkata ini kerana kerajaan rakyat merangkumi semua aspek termasuk kebajikan rakyat.

"Dalam hal ini PAS cuba memberi nafas baru kepada usaha kebajikan yang sudah dilaksana kerajaan BN, dalam usaha meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya umum akan datang," katanya kepada Bernama, di sini Isnin.

Beliau juga berpandangan kerajaan rakyat menentukan pertumbuhan ekonomi yang mampan dan pengagihan kekayaan negara yang berpaksi kepada aspirasi gagasan 1Malaysia.

Bekas Ketua Menteri Sabah itu juga berkata negara akan hancur jika dipimpin parti-parti yang terikat dengan 'kahwin kontrak' yang tidak mungkin berkekalan.

Sebaliknya kata beliau, Malaysia memerlukan seorang perdana menteri seperti Datuk Seri Najib Tun Razak yang mempunyai rekod khidmat cemerlang, berpengalaman, berwawasan dan berorientasikan rakyat.