Selasa, Oktober 07, 2008

ZAHIDI CALON KETUA PEMUDA BERKECUALI


Para perwakilan pemuda UMNO pada Perhimpunan Agung UMNO Disember ini perlu memilih Ketua Pemuda yang dapat memahami kehendak akar umbi.
Menurut calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Zahidi Zainol Abidin, UMNO semakin lemah apabila bekas Presidennya, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengkritik Presiden sekarang, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.
“Jika perwakilan pemuda memilih Datuk Mukriz Tun Dr. Mahathir atau Khairy Jamaluddin sebagai Ketua Pemuda, ia akan menyebabkan perbalahan antara Dr. Mahathir dan Pak Lah kian melebar. Justru itu pemuda perlukan pemimpin yang berkecuali seperti saya yang tidak mewakili puak Dr. Mahathir mahupun puak Pak Lah,”katanya yang mengesahkan bahawa beliau tetap bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia pada Disember ini.
Sehingga ini dua orang sudah mengesahkan bertanding jawatan Ketua Pemuda iaitu Mukhriz dan Zahidi manakala bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Khir Toyo dan Ahli Parlimen Jelebu, Khairy Jamaluddin belum mengesahkannya lagi.
Ditanya sejauh mana sokongan terhadapnya, Zahidi menjelaskan bahawa kalau pemuda mahukan Ketua Pemuda bangsawan pilihlah Mukhriz atau Khairy iaitu anak bekas Perdana Menteri atau menantu Perdana Menteri, tetapi jika mahu perjuangan pemuda membela nasib rakyat miskin, pilihlah dirinya yang lebih mengetahui betapa susahnya orang miskin.
Beliau akui betapa sukarnya merubah minda pemuda kerana pemuda sudah dicop menyokong pemimpin kerana mahu wang dan projek.
“Saya beri kesedaran kepada pemuda bahagian untuk mencalonkan orang seperti saya sebagai calon alternatif di antara Mukhriz dan Khairy,”katanya lagi sambil mengesakan bahawa beliau yakin dapat kuota yang cukup (40 pencalonan) untuk bertanding jawatan tersebut.