Selasa, Oktober 28, 2008

RUMAH TERBUKA OILFAB


Sabtu lalu saya menerima undangan CEO Oilfab Sdn. Bhd., Datuk Mohamed Hazali Tan Sri Abu Hassan yang mengadakan rumah terbuka syarikatnya di KLCC. Saya baru kenali beliau di lobi parlimen baru-baru ini.

Sejak itu kami saling bersms. Hazali telah menyatakan hasratnya untuk bertanding Exco Pemuda UMNO Malaysia pada bulan Mac depan. Semoga tokoh muda ini mendapat tempat di kalangan Exco Pemuda kelak.

Tidak rugi menempatkan jurutera mekanikal ini sebagai Exco Pemuda UMNO Malaysia. Dengan ilmunya dan pengalamannya beliau dapat membantu kepimpinan UMNO negeri untuk merampas kembali Selangor dari tangan pembangkang. Ia bukanlah kerja yang mudah kerana untuk menjayakan misi ini Hazali kena banyak berkorban masa, tenaga dan wang ringgitnya untuk mengajak para pengundi muda menyokong BN pada pilihan raya umum akan datang.

Di majlis yang sama saya menemui Che Wan Mazni Che Wan Muda yang bekerja di pejabat Hazali di Pulau Indah. Mazni sekampung dengan saya. Sudah lama kami tak jumpa. Dengan penuh sopan Mazni mencium tangan saya bila bersalam. Saya rasa bangga juga kerana ada orang kampung saya yang bekerja di pejabat Hazali.