Isnin, Mac 13, 2023

TAK RUGI PERWAKILAN UNDI JOHARI

 Kumpulan MJR (Mahdzir-Johari-Reezal) amat popular di kalangan para perwakilan Umno berdasarkan perjumpaan yang dianjurkan oleh Badan Badan Perhubungan umno Negeri.

Selain Mahdzir Khalid, Johari Ghani turut popular. Anak Kampung Pandan ini pernah menjadi ahli parlimen Titiwangsa pada tahun 2013. Beliau pernah dilantik Timbalan Menteri Kewangan dan Menteri Kewangan kedua. Beliau tewas dalam PRU 2018 kepada calon PH, Rina Harun. Tetapi beliau tetap aktif dalam Umno walaupun tidak lagi menjadi ahli parlimen.

Akibat kerja kerasnya beliau akhirnya menang dalam PRU 2023 mengalahkan Khalid Samad calon PH. Beliau tidak dilantik jawatan dalam kerajaan perpaduan. Tetapi Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim melantik beliau untuk menyelesaikan masalah 1MDB

Jika beliau ahli parlimen PKR sudah tentu beliau adalah pilihan utama untuk menjadi Menteri Kewangan. Saya yakin Anwar tidak lama menjadi Menteri Kewangan. Beliau akan serahkan jawatan itu kepada Johari Ghani selepas beliau berjaya menyelesaikan kes 1MDB.


Oleh itu para perwakilan jangan lupa undi Johari pada 18 Mac ini. Tak rugi perwakilan undi beliau kerana jika beliau menang Naib Presiden Umno, dia adalah calon utama untuk jawatan Menteri Kewangan selepas Anwar Ibrahim.