Isnin, Februari 12, 2018

DAH KALAH CUKUPLAH BERTANDING SHAFIE

KUALA LUMPUR, 11 Feb (Bernama) -- Ketua UMNO Bahagian Wangsa Maju Datuk Seri Dr Mohd Shafie Abdullah berkata beliau bersedia bertanding semula di kerusi Parlimen Wangsa Maju pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).


Beliau berkata walaupun tewas pada PRU13 namun beliau tidak pernah berhenti berkhidmat dengan rakyat di kawasan itu.

"Jadi, saya sudah cukup sedia untuk itu. Dari segi gerak kerja pula, kita sudah lama mulakan...dan respons rakyat sekarang kepada Barisan Nasional berbanding lima tahun dulu adalah lebih baik," katanya kepada pemberita pada program Jualan Sentuhan Rakyat 2018 di Taman Flat Sri Kedah, Wangsa Maju, di sini hari ini.

Pada PRU13, Mohd Shafei kecundang kepada calon PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong yang memperoleh majoriti 5,511 undi.

Jualan Sentuhan Rakyat menyaksikan barang makanan dan keperluan asas lain dijual pada harga lebih rendah berbanding biasa sekali gus membolehkan orang ramai melakukan penjimatan.

Ia digerakkan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dengan penglibatan beberapa agensi kerajaan.

Ulasan saya, cukuplah Shafie bertanding kerana beliau sudah kalah pada PRU13. Kerusi itu adalah kuota MCA yang bertanding pada PRU 2008. Pada PRU 2013 Umno rampas kuota MCA kerusi Wangsa Maju tetapi MCA tak beri kerjasama kepada Shafie maka kecundanglah Shafie.


Kalau MCA masih boikot Shafie macam mana beliau mahu menang. Maka cukuplah beliau bertanding dan beri peluang kepada MCA untuk menawan semula kerusi Wangsa Maju daripada tangan PKR.