Isnin, September 05, 2011

MB KEDAH DAN KELANTAN SYOK SENDIRI



Perkasa menyifatkan keengganan MB Kedah, Ustaz Azizan melepaskan jawatannya sebagai satu bukti kepentingan diri melebihi segala-galanya.

Menurut Presidennya, Datuk Ibrahim Ali,mulut cakap lain tetapi hati cakap lain.

"Sekarang hati sudah mendedahkan sifat sebenarnya berhubung dengan MB Kedah yang mengatakan beliau sihat, tak perlu letak jawatan dan tak perlu wujudkan jawatan Timbalan Menteri Besar," katanya dalam sms yang dihantar kepada blog ini.

Katanya lagi, MB Kedah jadi doktor pada dirinya sendiri.

"Beliau begitu sayang kepada jawatannya seperti juga MB Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang keluar masuk hospital tetapi sudah 21 tahun jadi MB," tegasnya lagi.

Ibrahim yang juga ahli parlimen Pasir Mas mendakwa Nik Aziz mahu lagi jawatan MB dan akan bertanding lagi dalam pilihanraya umum akan datang, seperti kata Datuk Husham Musa.

"Dalam hati kecil Husham, beliau mahu Nik Aziz berundur tetapi beliau takut bercakap benda benar kerana bimbang kerusi MB terlepas ke tangan orang lain," katanya lagi.

Justru itu, beliau berkata, biar Nik Aziz kekal MB walaupun pembangunan kelantan terbantut.

'Bila dapat jawatan, susah mahu lepaskannya walaupun pemegang jawatan mempunyai serban yang besar," dakwanya lagi.

Katanya, Nik Aziz pernah berkata jika Tun Dr Mahathir bersara, dia akan bersara.

"Sebaliknya sudah lapan tahun Dr Mahathir bersara, dia masih jadi MB dan mahu bertanding lagi, inilah dia orang cakap tak serupa bikin,"katanya.

Ibrahim menambah, tak hairanlah ayat-ayat alquran jadi modal dan umpan.Rupa-rupanya MB Kedah dan Kelantan setanding dengan bekas-bekas Presiden Mesir, Tunisia dan Yemen.

"Kalau macam Ghadafi boleh tahan, ada perjuangan lawan kuasa besar, tapi dua MB ini sayang pangkat dan gaji lebih dari kepentingan rakyat dan negeri,"jelas beliau.

Katanya, MCA sudah tetapkan lapan tahun seorang pegang jawatan tetapi PAS tak ada had.

" Walau dah tua, sihat macam mana pun, otak makin slow.Sekarang dunia IT dan globalisasi, pemimpin kena kreatif dan inovatif.Wajah PAS makin terserlah dan rakyat ketawa melihat gelagat mereka yang syok sendiri," tegasnya lagi.