Selasa, Julai 12, 2011

BEKAS MENTERI PENGKHIANAT BANGSA?


Siapa yang atur temujanji pemimpin Bersih, Ambiga dengan Yang Dipertuan Agong? Tentu semua terkejut kerana yang atur pertemuan itu ialah seorang bekas pemimpin UMNO dan bekas menteri kanan UMNO.

Apa motifnya beliau menolong Ambiga tidak dipastikan. Adakah beliau mahu membalas dendam kepada Datuk Seri Najib Tun Razak? Oleh itu kita amat kesal beliau sanggup menjadi petualang kerana menjadi orang tengah antara Ambiga dengan Yang Dipertuan Agong.

Kita hairan temujanji dengan Agong sudah berjaya diadakan tetapi kenapa ketika itu Ambiga tidak serah memorandum kepada Agong? Kenapa perlu buat perhimpunan di Stadium Merdeka sedangkan polis sudah menasihatinya adakan perjumpaan itu di Stadium Shah Alam? Apa motif sebenar Bersih? Ini yang menjadi tanda-tanya kepada kita.

Kita amat kesal sekiranya benar bekas menteri kanan itu membuat temujanji Ambiga dengan Yang Dipertuan Agong. Oleh itu kita berharap Presiden UMNO berhati-hati dengan bekas pemimpin UMNO ini kerana beliaulah sebenarnya petualang yang beri peluang kepada Ambiga menemui Yang Dipertuan Agong?