Selasa, Disember 28, 2010

TAHNIAH AHMAD SAID


Pelbagai ramalan dibuat menjelang pengumuman ibupejabat UMNO mengenai pertukaran pengerusi perhubungan UMNO negeri. Presiden UMNO dan timbalannya mengekalkan jawatan pengerusi Selangor (Najib Tun Razak) dan pengerusi Wilayah Persekutuan (Muhyiddin Yassin).

Tiga orang Naib Presiden kehilangan jawqatan pengerusi kepada timbalannya. Di Pulau Pinang, Dr Zahid Hamidi memberi laluan kepada timbalannya, Zainal Abidin Osman yang baru menduda akibat kematian isterinya. Jika BN menang semula di Pulau Pinang pada tahun 2012, beliau adalah bakal Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Di Terengganu, Hishamuddin memberi laluan kepada MB, Ahmad Said. Inilah kali kedua Ahmad Said mengetuai Perhubungan Negeri setelah dilucutkan ke jawatan timbalan pengerusi buat seketika. Di Kedah, Shafie Afdal beri laluan kepada Ahmad Bashah sebagai pengerusi perhubungan UMNO yang baru.

Dengan perlantikan tiga pengerusi perhubungan UMNO negeri yang baru, ini bermakna pilihanraya tidak akan diadakan pada tahun 2011. Mereka perlukan sekurang-kurangnya setahun untuk kuatkan UMNO masing-masing sebelum bersedia bertempur dalam peperangan akan datang. Maka pilihanraya wajarlah diadakan pada tahun 2012. Apatah lagi MIC baru diketuai oleh Presiden baru, palanivel.

Tahniah buat mereka semua terutamanya kepada Ahmad said yang diberi peluang semula mengetuai UMNO Terengganu.