Isnin, Januari 05, 2009

WAN FARID SUDAH LAMA JADI JAMBATAN


Calon BN, Wan Farid Wan Salleh berkata bahawa beliau mahu jadi jambatan kepada para pengundi Kuala Terengganu dalam menyampaikan hasrat rakyat kepada kerajaan.


Sebenarnya Wan Farid sudah lama jadi jambatan antara rakyat dengan kerajaan sejak tahun 2004 lagi ketika beliau menjadi setiausaha politik Menteri Dalam Negeri. Beliau banyak menolong orang ketika menjadi setiausaha politik. Sedikit sebanyak para pengundi Kuala Terengganu yang pernah mendapat pertolongannya terhutang budi kepada beliau.


Saya sendiri pun pernah berurusan dengan beliau ketika beliau menjadi setiausaha politik. Lebih mudah berurusan dengannya bila beliau ada di pejabat. Jadi soal jadi jambatan bukan hanya selepas dipilih jadi ahli parlimen pada 17 Januari ini. Sebaliknya beliau sudah lama jadi jambatan.


Begitu juga bila beliau menjadi Timbalan Menteri Dalam Negeri sejak Mac 2008, beliau banyak juga menolong orang. Saya pun pernah dia tolong. Oleh itu jika beliau dipilih sebagai wakil rakyat Kuala Terengganu nanti, jambatan beliau semakin kukuh untuk beliau hulur bantuan kepada para pengundi. Oleh itu wahai para pengundi Kuala Terengganu, pangkahlah BN untuk meneruskan kesinambungan perjuangan arwah Datuk Razali Ismail.