Rabu, November 12, 2008

MUSA ADALAH OBAMA MALAYSIA



Obama berdarah campuran. Dia bukan berdarah negro tulen. Oleh itu tidak hairanlah dia dapat sokongan dari orang kulit putih untuk menjadi Presiden Amerika Syarikat kerana emaknya orang kulit putih. Oleh itu saudara mara emaknya yang berkulit putih sudah tentu mahu melihat Obama berada di puncak kuasa.


Oleh itu bila Ong Tee Keat menunggu rakyat Malaysia matang macam rakyat Amerika Syarikat yang boleh menerima Obama sebagai Presiden, saya rasa ia adalah satu tanggapan yang salah. Di Malaysia sudah ramai bukan Melayu tulen yang jadi Perdana Menteri.


Tunku Abdul Rahman yang jadi perdana menteri dari tahun 1957-1990 adalah darah campuran Melayu dan Siam. Orang Siam boleh claim bahawa keturunannya sudah jadi PM Malaysia. Dr. Mahathir Mohamad juga bukan Melayu tulen. Dia ada darah campuran India. Orang India boleh claim orang India sudah jadi PM Malaysia.Pak Lah juga darah campuran Arab. Orang Arab boleh dakwa bahawa orang Arab jadi PM Malaysia.


Malah jika Ong Tee Keat mahu lihat orang Cina pernah jadi orang penting di negara ini,orang Cina pernah dapatnya dulu. Musa Hitam berdarah Cina. Ayah Melayu, emak Cina. Musa adalah Obama jika itu yang dimaksudkan dengan Obama Ong Tee Keat. Tapi dia tak sabar. Jika tidak hari ini dia jadi PM Malaysia jika dia sabar menunggu giliran selama 23 tahun di bawah Dr. Mahathir Mohamad.Oleh itu isu Obama ini tidak perlu digembar-gemburkan oleh Ong Tee Keat.