Selasa, November 04, 2008

DILEMMA SHAHRIZAT


Shahrizat Abdul Jalil kini dalam dilemma. Dia kini mendapat 66 pencalonan untuk mencabar ketua wanita, Rafidah Aziz. Sedangkan sebelum ini Rafidah telah mengatakan bahawa beliau akan serahkan jawatannya pada bulan Jun 2009.

Perhimpunan agung UMNO diadakan dari 24-28 Mac 2009. Maknanya jika Shahrizat tidak langgar Rafidah, Shahrizat akan jadi pemangku ketua wanita untuk tiga tahun manakala kerusi naib ketua akan kosong sepanjang tiga tahun tersebut. Alangkah ruginya pergerakan wanita UMNO tiga tahun tanpa naib ketua.

Sebaliknya jika Shahrizat lawan Rafidah, ada dua kemungkinan berlaku. Pertama, jika Shahrizat menang, dia selamat dan Rafidah bersara dari politik.Tetapi jika dia kalah, Shahrizat akan kempunan jadi ketua wanita kerana Kamelia Ibrahim yang menang tanpa bertanding sebagai naib ketua akan menjadi pemangku ketua wanita yang baru pada Jun ini.

Oleh itu Shahrizat perlu solat istiqarah. Biar dapat petunjuk dari Allah supaya keputusan menentang Rafidah ini mendapat restu dari Allah. Peluang begini datang sekali dalam seumur hidup. Jika dia tak langgar Rafidah, mungkin peluang seperti ini tidak datang lagi. Oleh itu menghadaplah Allah untuk mendapat jawapan selepas 9 November ini.