Jumaat, November 14, 2008

BIAR KALAH DI TANGAN RAFIDAH DARIPADA KALAH DI TANGAN KAMALIA


Pertandingan merebut jawatan Ketua Pergerakan Wanita UMNO pada pemilihan parti itu Mac depan wajar diteruskan, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Beliau berkata, pertandingan sedemikian tidak akan membawa masalah kepada parti sekiranya ahli pergerakan itu mementingkan perpaduan.


Menurutnya, mana-mana calon yang tewas dalam pertandingan itu kelak tidak sepatutnya bersikap bermusuhan kerana ia perbuatan yang tidak demokratik.


''Kalau dia nak bertanding, biarlah dia bertanding, saya fikir tiada masalah, lepas itu rapatkan balik barisan.


''Itu adalah proses demokrasi... ini bila dah bertanding yang kalah tak mahu bercakap dengan yang menang, susahlah, itu tidak demokratik,'' katanya .


Kita bersetuju dengan pandangan Dr. Mahathir bahawa Shahrizat perlu lawan Rafidah. Jika Shahrizat tak lawan Rafidah, dia akan kalah di tangan Kamalia bagi jawatan naib ketua wanita. Shahrizat dijangka menang jika dia lawan Rafidah kerana Rafidah terlalu lama memipin wanita. Jika Shahrizat kalah, ini bukanlah kerana Rafidah kuat tetapi wanita tidak mahu bergerak maju seperti pemuda dan puteri. Wanita bersifat konsevatif. Biar Shahrizat kalah di tangan Rafidah daripada kalah di tangan Kamilia.