Isnin, September 29, 2008

MUHAMMAD TAIB TANDING TIMBALAN PRESIDEN?


Pagi Jumaat lalu saya sampai awal di Riverside PWTC. Sang Kelembai sudah ada di situ. Dia baru balik dari Makasar, Indonesia. Rakan baiknya, Eman Jr sampai tidak lama selepas itu. Dia beritahu Tan Sri Muhammad Taib mahu tanding jawatan Timbalan Presiden UMNO lawan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Eman Jr yakin Muhyiddin akan menang.

Selepas sidang akhbar mesyuarat majlis tertinggi jam 12, saya menunggu Muhammad Muhd. Taib untuk minta ulasannya. Dia baru habis diwawancara oleh wartawan di depan pintu utama PWTC. Saya kejarnya ke kereta,

“Tan Sri, saya dengar Tan Sri mahu tanding Timbalan Presiden” kata saya.
“Siapa cakap?” tanya Muhammad.
“UMNO Selangor” jawab saya
“Nanti saya tanya dengan UMNO Selangor” katanya tersenyum
“You dari mana?” soal Muhammad yang juga Ketua Penerangan UMNO Malaysia.
“Dari WATAN,” jawab saya. Nampak beliau terkejut bila dengar saya dari WATAN.

Hari itu heboh Pak Lah akan berundur sebelum 9 Oktober ini selepas selesai mesyuarat majlis tertinggi UMNO. Kita tunggulah 9 Oktober ini.