Rabu, November 21, 2018

PERLANTIKAN DATO ZULKIFLI SEBAGAI PENGERUSI KETENGAH AMAT TEPAT

KUALA TERENGGANU: Semua pihak mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad kerana membuat pilihan yang tepat melantik bekas calon PKR, Datuk Zulkifli Mohamad sebagai Pengerusi KETENGAH yang baharu.

Beliau yang juga Ketua Bahagian Parti Bersatu Bahagian Kuala Terengganu kalah dalam pertandingan tiga penjuru pada PRU lalu di tangan calon PAS, Datuk Tengku Hassan Tengku Omar di DUN Ladang.

Kekalahan itu adalah kerana rakyat Terengganu belum dapat menerima Parti Bersatu yang masih baru bertapak di negeri Terengganu.  Namun demikian kedudukan beliau sebagai Pengerusi KETENGAH jika beliau pandai menggunakan kuasa untuk menolong rakyat Terengganu insya Allah beliau dapat merampas kerusi DUN Ladang pada PRU ke 15.

Zulkifli seorang bekas TCS  memulakan tugasnya sebagai Penolong Pegawai Daerah Kemaman pada tahun 1980 dan berpengalaman luas dalam pentadbiranselama 30 tahun pernah menjadi Pegawai Daerah Dungun dan Pengarah UPEN mampu membuat transformasi terhadap KETENGAH.

Blog ini difahamkan bahawa ramai yang melobi Perdana Menteri dan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Rina Harun untuk menjadi Pengerusi KETENGAH tetapi Zulkifli dilihat sebagai calon paling mampu untuk menggalas jawatan tersebut.

Semoga perlantikan beliau sebagai Pengerusi KETENGAH dapat mampu membangunkan ekonomi wilayah KETENGAH dengan idea idea baru serta KETENGAH muncul sebagai agensi pembangunan wilayah yang terunggul di negara  ini.