Isnin, April 23, 2018

AHMAD SAID TAK PATUT KUTUK CALON BN

KUALA TERENGGANU: Ketua Umno Bahagian Kemaman, Datuk Seri Ahmad Said sepatutnya tidak mengutuk calon BN bagi DUN Chukai, Datuk Mohamad Awang Tera dalam Astro Awani semalam.

Selepas pengumuman calon-calon BN di kediaman rasmi Menteri Besar semalam, Ahmad Said melahirkan rasa kecewa kerana kononnya Mohamad Awang Tera telah sabotaj calon BN, Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Hamid pada PRU 13 yang lalu.

Kalau benar bekas ADUN Chukai itu mensabotaj Wan Ahmad Nizam kenapa Umno Bahagian Kemaman tidak mengambil tindakan disiplin kepada Mohamad? Kenapa sekarang baru nak ungkit hal ini.

Dalam suasana pilihanraya seperti ini video Astro Awani diviralkan oleh pihak PAS. Jadi apa motif Ahmad Said membangkitkan isu ini? Adakah beliau mengajak penyokongnya jangan mengundi BN? Kain rentang yang menolak Mohamad Awang Tera itu siapa yang buat? Adakah penyokong Ahmad Said?

Kalau nak dibandingkan dengan kes Mohamad Awang Tera, sepatutnya Ahmad Said bersyukur. Walaupun dia keluar dari Umno setelah tidak dilantik semula MB pada tahun 2014 tetapi beliau masuk semula dan dipilih semula sebagai calon bagi DUN Kijal. Sepatutnya bila beliau masuk Umno, kena tunggu tiga tahun baru dapat jadi calon dan tak boleh pegang jawatan Ketua Umno Bahagian Kemaman semula. Tapi Umno terlalu fleksibel tidak kejam kepada Ahmad Said.

Begitu juga beliau yang buat usul undi tak percaya kepada MB, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman tetapi masih dikekalkan lagi sebagai calon walaupun sudah 23 tahun menjadi wakil rakyat Kijal? Tak puas hati lagi?

Adakah Ahmad Said mahu BN menang atau kalah di DUN Chukai? Tak payahlah balas dendam. BN wajib menang di DUN Chukai seperti kata Ahmad Razif ketika datang ke Chukai dua bulan lepas.

Oleh itu saya mahu Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak kaji semula pencalonan Ahmad Said bagi DUN Kijal. Kalau boleh letaklah orang lain kerana orang seperti Ahmad Said yang merosakkan Umno. Dah lama tidak peduli kepada Umno Bahagian Kemaman tiba tiba nak jadi calon semula. Orang macam ini pun ada.