Rabu, Ogos 09, 2017

TEGURAN SOHAIMI TERHADAP PEMUDA UMNO WAJAR DIHAYATI

KUALA LUMPUR: Ucapan ahli majlis tertinggi Umno, Datuk Sohaimi Shahadan yang mengingatkan supaya Exco pemuda Umno tidak mengamalkan sifat tiga S iaitu senyap, sunyi dan sepi serta syok sendiri bagi menghadapi PRU14 wajar diberi perhatian.

Berucap kepada sidang media selepas merasmikan persidangan perwakilan pemuda Umno Bahagian Tapah, beliau mahu Exco pemuda yang mempunyai pendedahan di peringkat nasional jangan diketuk baru berjalan atau jangan jadi penukul dengan paku.

Beliau juga mahu pemuda menjadi lebih agresif menghadapi pembangkang yang tidak henti henti memfitnah pemimpin Umno. Beliau malu melihat pemuda yang enggan turut padang sebaliknya sibuk mengikut Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin melobi projek untuk diri sendiri.

Wajarlah pemuda mengurangkan membontot ketua pemuda sehingga lupa tempat asal kita yang sepatutnya kita membantu parti memperkemaskan jentera untuk menghadapi PRU yang paling kritikal dalam sejarah politik negara.

Kita bukan sahaja berhadapan dengan pembangkang bekas timbalan perdana menteri (PKR) yang masih dipenjara  malah bekas perdana menteri (Bersatu) yang mana rakyat masih menghormati mereka berdua.

Jika pemuda sibuk mengejar projek, maka ia amat bahaya kepada BN kerana tokoh yang menentang BN kini adalah bekas pemimpin BN yang sudah tentu tahu kelemahan BN.

Pemuda sibuk nak calon dari pemuda sekurang kurangnya 30 peratus dari keseluruhan calon BN tetapi hakikatnya yang layak jadi calon pemuda sekitar 10 peratus sahaja. Justru itu pemuda kena lebih berani berdepan dengan pembangkang dengan erti kata menjawab segala isu.

Sekarang bukan lagi masa kita mempertahankan BN tetapi sekarang masa kita menyerang pembangkang supaya mereka berpecah sesama sendiri.

Sudah sampai masanya pemuda membantu bahagian dalam menyusun gerak kerja. Justru itu nasihat Sohaimi wajar diberi perhatian kerana PRU tak lama dah kerana sekarang kita berada dalam masa kecederaan.

Berjaya atau gagal BN dalam sesuatu DUN
bergantung kepada kesepaduan antara pemuda dengan bahagian.