Selasa, November 22, 2016

KIMMA SOKONG PENUH PM DAN MB TERENGGANU

KUALA TERENGGANU: Walaupun Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) bukan parti komponen Barisan Nasional (BN) tetapi KIMMA tetap menjadi parti yang mesra BN.

Menurut Pengerusi Badan Perhubungan KIMMA Terengganu, Salahudin Shahabudin, KIMMA tetap menyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman.

Sehubungan dengan itu, beliau mengutuk keras perhimpunan Bersih 5 yang diadakan di Kuala Lumpur Sabtu lalu.

"Kami membantah keras demonstrasi jalanan yang merugikan perniagaan peniaga peniaga di Jalan Tuanku Abdul Rahman pada hari tersebut," katanya ketika berucap di kongres KIMMA peringkat negeri Terengganu di sini baru-baru ini. Kongres tersebut dirasmikan oleh Setiausaha Agung KIMMA Malaysia, Hussin Jamal.

Katanya, mereka tidak wajar berhimpun secara haram sebaliknya mereka hendaklah menjatuhkan kerajaan secara sah melalui pilihanraya umum.

Beliau mendakwa keahliaan KIMMA di seluruh negeri meningkat kepada 1,000 orang ahli dengan tiga bahagian iaitu di Kuala Terengganu, Dungun dan Kemaman.

Salahudin meminta semua india muslim di negeri ini bernaung di bawah KIMMA supaya senang KIMMA menjaga kebajikan mereka.

Beliau memuji langkah yang diambil ketua puteri KIMMA Terengganu, Nur Farah yang menyertai pemukiman penceramah Kementerian Komunikasi dan Multi Media (KKMM) di Kuala Lumpur baru baru ini.

"Dengan penyertaan ahli-ahli KIMMA dalam pemukiman tersebut, dapat menambah ilmu sebagai penceramah dalam kempen pilihanraya umum akan datang untuk membantu kemenangan BN di Terengganu, "katanya lagi.