Isnin, Jun 13, 2016

RAFIZI SUDAH GILA KE? BUNUH ORANG DIANGGAP BERGURAU



Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli gembira kerana laporan polis difailkan berhubung gurauannya yang mahu mahu calon Pakatan Harapan itu 'membaling bom atom' ke atas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak jika beliau menang pada 18 Jun ini.

"Ini sebagai gurau senda yang amat diperlukan untuk membantu kita menghadapi kegilaan politik Malaysia," katanya kepada Malaysiakini.

Secara teknikal, beliau yang juga adalah ahli Parlimen Pandan berkata bahawa untuk membunuh, seseorang tidak perlu menggunakan bahan letupan yang rumit seperti bom atom.

"Lagipun kita semua tahu bahawa C4 cukup untuk tugas itu," katanya.

C-4 adalah bahan letupan plastik yang dikenali sebahagian besar rakyat negara ini berikutan pembunuhan ngeri warga Mongolia Altantuya Shaariibuu yang ditembak dan badannya kemudian diletupkan.

Mengulas lanjut, Rafizi berkata beliau memberitahu hadirin di satu ceramah di Kuala Kangsar bahawa BN dan Umno sering melabel calon AMANAH Dr Ahmad Termizi Ramli (atas, kanan) sebagai orang suruhan DAP.

Merujuk logo DAP, pemimpin PKR itu berkata, beliau berucap tentang bagaimana pengkritik mendakwa bahawa calon berkenaan akan "duduk di atas roket dan pergi ke mana saja yang dibawa oleh roket itu".

"Saya kata Termizi lebih baik daripada roket.

"Kerana dia seorang ahli fizik nuklear dan kita mahu hantar dia masuk parliamen, kita mahu dia baling ‘atom bom’ ke atas Najib sebelah sana, mesti meletup,” katanya.

Dalam nada serius, Rafizi berharap polis akan melihat kata-katanya itu sebagai gurauan dan bukannnya ancaman untuk meletupkan perdana menteri.

"Jika tidak perbicaraan mahkamah akan jadi lebih lucu lagi," katanya.

Pagi ini, seorang penduduk tempatan memberitahu pemberita bahawa beberapa laporan polis telah dibuat berhubung kenyataan pemimpin PKR itu semalam.


Mohamad Halim Mohamad Ali, 37, berkata, dia dan tiga yang lain membuat laporan di pelbagai balai polis, dan banyak lagi dijangka akan difailkan.

Ulasan saya, adakah Rafizi sudah gila? Bolehkah membunuh orang diaggap sebagai satu gurauan? Apa nak jadi dengan ahli parlimen pondan ini. Maaf tersasul, ahli parlimen pandan ini. Nak bergurau pun takkan sampai suruh calon Amanah baling bom kepada PM. itu sudah gurauan yang melampau.

PKR kena cek mental rafizi sama ada dia masih waras atau sudah gila bila dia bergurau begitu.