Selasa, September 29, 2009

ULANGTAHUN PERTAMA BLOG MEMO BELAKANG


Hari ini 29 September 2009 genap setahun usia blog saya, MEMO BELAKANG. Terima kasih kepada 69,063 pengunjung blog ini sehingga pukul 7.25 pagi ini. Pada mulanya saya menumpukan kepada isu-isu politik. Tetapi kini saya menumpukan kepada semua isu termasuk isu ekonomi, sosial dan hiburan.

Salah satu kenangan yang tidak dapat dilupakan ialah apabila diundang oleh RTM untuk muncul dalam program TV1 iaitu Blog@1. Ia merupakan satu penghormatan buat saya walaupun blog itu masih baru. Selepas saya muncul di TV1, Ketua Pengarah Penyiaran, Datuk Tiger menawarkan saya bekerja di RTM tetapi atas sebab-sebab tertentu saya menolak tawaran tersebut.

Sepanjang tahun lalu mesti ada yang kurang senang dengan saya. Saya minta maaf kepada mereka. Ada seorang KSU sebuah kementerian menelefon saya untuk menarik balik sebuah posting. Maka satu tarik balik kerana saya tidak sangka KSU itu sendiri sanggup menelefon saya. Ada pula pengarah sebuah jabatan kerajaan menggunakan kawan baik saya untuk menarik balik satu posting dalam blog ini. Saya kata kepadanya, kalau nak tarik balik suruh pengarah itu call saya. Saya turut terkejut pengarah itu tergamak menelefon saya dan merayu kepada saya untuk menarik balik posting itu. Walaupun ia bukan fitnah, tetapi di atas sifat malu alah, saya tarik balik posting itu. Yang sedihnya orang tuduh saya telah dibeli sebanyak RM1,000 kerana menarik balik posting itu sedangkan satu sen pun saya tidak dibayar. Saya menarik balik atas sifat ikhlas bukan kerana wang.

Hari ini masuk tahun kedua MEMO BELAKANG, jadi saya akan cuba pertahankan blog ini dengan memasukkan posting setiap hari. Terima kasih kepada bekas house mate saya di Damansara Damai, Abdul Mubin Ismail yang mengajar saya menyediakan blog ini. Dah banyak kali Sang Kelembai nak ajar saya buat blog, tetapi sampai ke sudah Sang kelembai tak sempat ajar saya kerana blognya sendiri pun sudah terkubur. Terima kasih buat semua.