Isnin, Ogos 24, 2009

LETAKLAH JAWATAN EXCO


Apa pula permainan ADUN Lunas, Mohd. Razhi Salleh? Beliau keluar dari PKR tetapi tidak letak jawatan sebagai Exco. Tak payahlah menyusahkan Sultan. Exco itu dilantik di kalangan wakil rakyat PAS dan PKR. Awak bukan lagi wakil rakyat PKR, jadi buat apa kekal sebagai Exco?


Lebih baik letak jawatan semua termasuk ADUN Lunas supaya pilihanraya kecil baru dapat diadakan untuk menunjukkan sama ada rakyat Lunas masih dapat menerima awak. Kesian pada Menteri Besar, Azizan Razak yang sedang bersiap sedia dengan pilihanraya kecil kota Siputih.


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lunas, Mohd. Radzhi Salleh masih ahli Exco kerajaan negeri sehingga Sultan Kedah menentukan kedudukan jawatannya dalam tempoh terdekat, kata Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.


Azizan berkata, beliau telah menyampaikan surat memaklumkan kepada Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah mengenai permintaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk melucutkan jawatan ADUN Lunas itu sebagai Exco kerajaan negeri.


“Tuanku telah berkenan menerima surat itu dan kena tunggu jawapan daripada Tuanku,” katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini selepas menghadap Sultan Kedah di pejabat baginda di bangunan Menara Zakat di sini hari ini.