Sabtu, Mac 21, 2009

KJ DIANAIYA


Sudah banyak ditulis tentang keputusan Lembaga Disiplin UMNO baru-baru ini maka saya tidak mahu ulas banyak tetang kes Ali Rustam dan sebagainya. Cuma yang dipertikaikan ialah adakah semua aduan yang dilapor kepada Lembaga itu adalah aduan yang tulen?


Ini yang menjadi persoalan kita bagaimana calon Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin atau KJ dianaiya oleh pihak-pihak tertentu. KJ tidak pun ada di majlis tersebut di Sabah tetapi bila ada pihak tertentu menjerit Hidup KJ seolah-olah majlis itu ditaja oleh KJ merupakan satu insiden yang memalukan.


Bagaimana KJ tidak ada tetapi KJ didapati bersalah dan diberi amaran oleh Lembaga Disiplin? Seorang penyokong PKR telah membuat aduan kepada Lembaga Disiplin UMNO dan penyokong itu telah membuat rakaman dengan satu tape dalam satu majlis yang tidak berkitan di Sabah pada Jun 2008. Entah macam mana tiba-tiba orang ramai menjerit Hidup KJ dan tepa itu kononnya jadi bukti KJ berkempen sedangkan pada tarikh yang sama KJ tidak kahiri majlis itu.


Inilah maksud KJ dianaiya. Sebab itu KJ berani berkata bahawa beliau tidak bersalah. Berani kerana benar, takut kerana salah. Apa hendak ditakutkan kerana KJ tidak ada dalam majlis itu. Yang sedihnya pertarungan dalam UMNO turut melibatkan penyokong PKR yang ambil peluang untuk menyingkirkan KJ dari pertandingan Ketua Pemuda.


Oleh itu Lembaga Dispilin hendaklah mempastikan semua aduan yang sapi kepada Lembaga itu adalah aduan yang tulen dan bukannya aduan yang direka-reka seperti yang berlaku kepada KJ.