Khamis, Februari 19, 2009

KJ HEBAT TETAPI DR.KHIR PALING MENONJOL


Saya tidak sempat menonton siaran langsung di TV9 program Hujah yang melibatkan tiga orang calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Seperti yang diduga ramai kagum dengan kehebatan ahli parlimen Rembau, KhairyJamaluddin (KJ)


Seorang rakan yang menonton siaran langsung itu berpendapat bahawa bekas Menteri Besar Selangor, Dr.Khir Toyo paling hebat di antara mereka bertiga kerana Dr. Khir berjaya menimbulkan sentimen dan simpati penonton kepadanya.


Bila ditanya moderator Dr. Agus Yusof kenapa beliau mahu tanding sedangkan beliau gagal mempertahankan Selangor dalam pilihan raya umum lalu, Dr. Khir berjaya menangkis serangan itu dengan mengatakan bahawa Nabi Muhammad pun pernah kalah dalam perang Uhud. Selepas kalah, Nabi Muhammad bangkit semula memimpin umat Islam dan menebus kekalahan itu.


Di antara ketiga calon, ahli parlimen Jerlun, Mukhriz Mahathir paling tidak menonjol. Walaupun beliau mendapat pencalonan yang paling tinggi untuk bertanding jawatan tersebut, tetapi kehebatan Mukhriz berhujah tidak dapat mengatasi KJ dan Dr. Khir.


Oleh itu para perwakilan pemuda hendaklah menggunakan undi anda dengan bijak untuk memilih ketua pemuda. Adakah anda mahu pilih KJ atau Dr. Khir? Kalau anda sayang kepada Dr Mahathir, undilah Mukhriz. Tapi kalau mahu pemimpin yang berasal dari kampung, pilihlah Dr.Khir tetapi jika anda mahu ketua pemuda yang berani bersuara, petah berpidato maka KJ adalah jawapannya. Terpulang kepada anda untuk membuat keputusan.