Jumaat, Oktober 11, 2013

MAZNAH TERKEJUT DAPAT UNDIAN TERTINGGI FMT

KUALA LUMPUR: Calon Ketua Wanita, Senator Datuk Maznah Mazlan terkejut kerana beliau menjadi pilihan pembaca FMT yang mengundinya sebagai Ketua Wanita pada 12 Oktober ini. Menurutnya, itu pilihan pembaca FMT. “Tetapi saya harap majoriti 80,000 perwakilan wanita akan mengundi saya,” katanya dalam satu wawancara khas dengan FMT di parlimen pagi ini. Pada jam 1 tengahari tadi undian FMT menunjukkan bahawa beliau mendapat 258 undi (59 peratus) daripada 440 undi. Manakala Raihan Sulaiman Palestine mendapat 161 undi (37 peratus) dan Datuk Seri Shahrizat Jalil mendapat 21 undi (5 peratus). “Saya ucapkan terima kasih kepada pembaca FMT yang mengundi saya. Saya harap momentum ini berkekalan pada hari pengundian sebenar oleh para perwakilan Wanita Umno,” katanya. Beliau yang juga ADUN Muazam Shah menafikan bahawa beliau adalah proksi bekas Ketua Wanita, Tan Sri Rafidah Aziz. “Saya tidak ditaja oleh sesiapa untuk menentang Shahrizat,” kata beliau yang akan berhadapan dengan Shahrizat Jalil dan Raihan Sulaiman Palestine pada 12 Oktober ini. Beliau yang masih Exco Wanita Umno mengejutkan semua pihak kerana menghantar borang pencalonannya pada pukul 4.30 petang setengah jam sebelum penamaan calon ditutup pada 21 September lalu. Beliau mendakwa sambutan akar umbi terhadap beliau amat menggalakkan walaupun Ketua Wanita Umno Negeri tidak menyokong beliau. “Namun demikian hasrat saya menentang Shahrizat direstui oleh Badan Perhubungan Umno Pahang,” katanya. Beliau berharap para perwakilan dapat menerimanya secara terbuka memandangkan penglibatannya yang lama dalam wanita Umno bermula dari cawangan, bahagian dan Exco Wanita Umno Malaysia serta sebagai pernah menjadi pembuat dasar ketika menjadi Exco Kerajaan Pahang dan Timbalan Menteri Sumber Manusia. Beliau yang turut bertanding jawatan Naib Ketua Umno Bahagian Rompin berkata jika beliau menang jawatan Ketua Wanita lusa, beliau akan memulihkan semula imej Wanita Umno yang dipersendakan oleh pihak pembangkang. “Wanita Umno telah diperlekehkan, dipersendakan oleh para pengundi. Oleh itu saya mahu pulihkan semula imej pergerakan Wanita Umno yang sudah tercemar,” tegasnya. Sehubungan dengan itu, beliau mahu menarik lebih ramai golongan profesional menyertai wanita Umno supaya BN terus kekal memerintah pada PRU ke 14.