Selasa, Januari 24, 2017

TERIMA KASIH KEPADA KWSP YANG CEPAT BERTINDAK

Pagi semalam jam 9 pagi ketika memandu ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk menemui bisnes partner saya, Datuk Morshidi Abdul Rahman, saya menerima call yang tidak dikenali. Saya angkat call itu dan orang yang call saya memperkenalkan dirinya sebagai Kamil dari KWSP.

"Encik Zabidi ada di mana sekarang?" tanya Kamil.
"Saya sekarang dalam perjalanan ke PWTC," jawab saya. Saya memang mahu ke PWTC menemui Datuk Amran dari Grik tetapi mahu singgah menemui Datuk Morshidi yang ada temujanji dengan pakar mata sekejap di HKL.

"Encik Zabidi boleh datang ke pejabat KWSP di Jalan Raja Laut?" soal Kamil.
"Boleh. Jam 11 saya sampai," jawab saya.

Dalam perjalanan ke HKL saya terfikir kenapa pulak pegawai KWSP nak jumpa saya. Sudah tentu kerana kritikan panas saya terhadap KWSP yang disiarkan dalam blog saya pagi tadi. Tak sangka pula blog saya mendapat perhatian daripada KWSP. Oleh kerana nombor hand phone saya ada dalam borang pengeluaran kelmarin memudahkan pegawai KWSP menghubungi saya.

Jalan yang sesak menyebabkan saya lambat tiba di HKL. Maka saya tangguhkan temujanji dengan Encik Kamil pada jam 12 tengahari manakala temujanji dengan Datuk Amran ditangguhkan kepada jam 5 petang.

Jam 11.45 pagi saya sudah tiba di ibupejabat KWSP di Jalan Raja Laut. Encik Kamil yang juga Pengurus Operasi Transformasi dan Koordinasi KWSP menyambut saya di tingkat bawah dan bawa saya ke tingkat 24 menemui Pengurus Khidmat Pelanggan KWSP, Encik Rodzi.

Mereka minta maaf kerana apa yang berlaku di pejabat KWSP Wangsa Melawati kelmarin akibat salah faham kakitangan KWSP. Kata Encik Kamil, saya boleh keluarkan baki RM700 sekarang dan beliau telah siapkan borang pengeluaran dan saya hanya dikehendaki menandatangani borang tersebut serta menurunkan cap ibu jari kiri dan kanan saya.

Saya pun minta maaf kerana posting saya semalam dalam blog ini mengkritik KWSP agak kasar. Sebaliknya mereka berdua merendah diri dan mengatakan mereka yang patut minta maaf dengan saya akibat kesilapan  teknikal itu.

Saya ucapkan terima kasih di atas sikap pegawai KWSP yang cepat bertindak membaca kritikan saya dalam blog saya. Menurut Encik Kamil, sudah jadi tangguhjawab KWSP untuk menjawab setiap aduan pelanggan. 

Pertemuan kami tidak lama tetapi saya puas hati saya dapat mengeluarkan semua duit KWSP yang tidak dapat dikeluarkan sejak satu tahun lepas sehingga saya bergaduh demgan pengurus KWSP cawangan Kajang pada tahun lepas.

 Dalam perjalanan ke PWTC selepas itu saya terus singgah di cybercafe untuk memadamkan posting saya mengenai KWSP semalam walaupun sudah 2,243 orang membaca posting tersebut. Saya terpaksa memadamkannya kerana orang berbudi kita berbahasa, Terima kasih KWSP.