Khamis, Oktober 17, 2013

BERTANDINGLAH ATAS KEKUATAN SENDIRI

KEMAMAN: ADUN Air Putih, Wan Hakim Wan Mokhtar mengajak calon-calon yang bertanding pada pemilihan Umno 19 Oktober ini bertanding di atas kekuatan sendiri. Katanya, calon tidak perlu menjual nama sesiapa dalam meraih undi para perwakilan. “Sudah tentulah agak janggal dan pelik sekiranya saya mengaitkan Tan Sri Wan Mokhtar Ahmad (ayahandanya) dalam kempen saya, “katanya dalam facebook beliau mengulas kenyataan Setiausaha Politik Menteri Besar, Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Hamid yang mengatakan menentangnya seolah-olah menentang Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said. Wan Hakim akan berhadapan penyandang Naib Ketua Bahagian, Wan Ahmad Nizam dalam pertandingan satu lawan satupada 19 Oktober ini. Menurut Wan Hakim, sudah tentu lucu kalau beliau menggunakan taktik ini iaitu perwakilan patut mengundinya kerana saya anak bekas Menteri Besar yang banyak berjasa di Kemaman dan tidak mengundinya adalah sama derhaka kepada beliau. Katanya lagi, saya dilantik Menteri Besar sebagai pengerusi Backbencher. “Jika saya berkempen menentang saya seolah-olah menentang Menteri Besar sudah tentu sama lucunya kerana beliau yang melantik saya sebagai Pengerusi Backbencher,” ujarnya lagi. Beliau percaya perwakilan Umno cukup bijak dan calon-calon perlu mempunyai kekuatan serta kebolehan sendiri untuk bertanding jawatan dlm parti. “Isu-isu legacy dan patronage tidak lagi relevan,” tegasnya. Wan Hakim berkata Umno perlukan pembaharuan dan transformasi di Kemaman khususnya dan Terengganu amnya. “ Segala strategi dan pendekatan yg diguna pakai selama lima tahun kebelakangan ini tidak begitu membuahkan hasil jika dilihat keputusan pilihanraya,” jelasnya. Beliau percaya dgn tulus hati, beliau boleh membawa nilai tambah kepada Umno Kemaman membantu kepimpinan dengan memberi pandanganpandangan serta perspektif baru pada pengurusan serta strategi parti berdasarkan landasan transformasi yg sudah beliau perincikan sebelum ini.