Khamis, Oktober 30, 2008

PENGUNDIAN SEMULA DI KEMAMAN


Pada 22 Oktober lalu saya telah menulis dalam blog ini,”Persidangan UMNO Kemaman tak sah?”. Akhirnya Perhubungan UMNO Terengganu mengarahkan supaya mengadakan pengundian semula pada hari Jumaat, 7 November ini pada jam 3 petang. Peristiwa yang berlaku ini amat memalukan para perwakilan. Nama baik Menteri Besar, Ahmad Said selaku ketua bahagian telah tercemar.

Ini bermakna memang ada bukti kertas undi melebihi para perwakilan. Justru itu dalang atau orang yang terlibat dalam perkara ini perlu dihukum supaya ia menjadi pengajaran kepada semua ahli UMNO.

Pada hari tersebut hanya pengundian semula yang akan diadakan bagi semua jawatan kecuali naib ketua bahagian dan perwakilan G7. Siapa di antara 20 pemenang ahli jawatankuasa bahagian akan kalah pada 7 November nanti? Sudah tentu pemenang ini akan berdebar-debar sama ada mereka dikekalkan semula atau tidak.

Pemenang ahli jawatan kuasa bahagian yang menang pada 18 Oktober lalu ialah Mohamad Awang Tera, Wan Hisham Wan Hamid, Rosli Ahmad, Harun Hassan, Tuan Kechil Tuan Tengh, Shahul Hamid, Bahari Abdullah, Yahya Mamat, Nazri Salleh, Ahmad Mizani, Che Ku Maznah, Rajik Sidek, Haji Ngah Ismail, Hassan Ali, Esah Osman, YB Rosli Othman, Razilah Wahab, Kamarizam Harun, Wan Nordin dan Haji Mustafa Abdul Rahman.