Isnin, September 29, 2008

JIKA PAK LAH BERUNDUR, KU LI SUKAR DAPAT PENCALONAN?


Tengahari Sabtu lalu pula saya ikuti sidang akhbar di rumah Tengku Razaleigh Hamzah. Ku Li tetap menolak pelan peralihan kuasa yang ditetapkan oleh Pak Lah dan beliau menolak penangguhan Perhimpunan Agung UMNO ke bulan Mac 2009.


Ku Li yakin dapat 140 pencalonan walau pun saya sendiri sangsi. Saya sempat bertanya Ku Li, "Tengku, jika Pak Lah berundur, mungkin Datuk Seri Najib dapat banyak pencalonan untuk jawatan Presiden UMNO".

Ku Li menjawab ringkas, "Kalau itu kehendak akar umbi, saya terimalah"

Datuk Kadar Shah yang turut hadiri majlis sidang akhbar itu menegur saya selepas majlis itu.
“Sedap I baca tulisan u, Melawat semula Muar dalam WATAN” katanya.
“Datuk dah baca ke?’ tanya saya.
“Dah. Malam ini jangan lupa jumpa di Don di Sri Hartamas,” kata lagi anak bekas Pengerusi Tetap UMNO Malaysia, Tun Sulaiman Ninam Shah.