Jumaat, Ogos 18, 2017

DIPECAT DARI PPBM KERANA TANYA SOALAN MEMALI BUKTI PPBM TIDAK DEMOKRATIK

KUALA LUMPUR, 18 Ogos (Bernama) -- Exco Armada Pusat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Mohamad Taufik Abas mendakwa dipecat baru-baru ini setelah bertanya soalan berhubung tragedi Memali dalam program Nothing To Hide 2.0 di Shah Alam, yang berakhir dengan kekecohan pada Ahad lepas.

Mohamad Taufik berkata beliau mengetahui perkara itu melalui laman sosial Twitter baru-baru ini tetapi sehingga kini, belum menerima surat pemecatan itu secara rasmi.

Beliau menganggap tindakan Ketua Armada PPBM, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman memecat beliau sebagai exco Armada Pusat PPBM melalui media sosial, sebagai tidak profesional.

"Dia (Syed Saddiq) cakap benda tu (pemecatan) dalam Twitter, saya hanya tahu dalam Twitter. Boleh bayangkan seorang Ketua Armada buat perkara macam tu, terlalu kebudak-budakan. Sepatutnya ada surat rasmi, dipanggil dalam mesyuarat tertutup, bukan macam tu," katanya dalam sidang media di sini, hari ini.

Beliau juga mendakwa bahawa kerusi yang dibaling sebenarnya dituju ke arahnya dan bukannya Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad semasa insiden itu. 

Ulasan saya, pemecatan Taufik membuktikan PPBM adalah sebuah parti yang tidak demokratik. Ini belum menang PRU sudah tidak demokratik. Cuba bayangkan jika PPBM menang sudah tentu Dr Mahathir mengujudkan semula ISA untuk menyumbat pembangkang ke dalam tahanan tanpa bicara.