Isnin, Julai 11, 2011

LANGKAH POLIS TIDAK TANGKAP ANWAR WAJAR


Langkah polis tidak menangkap Anwar Ibrahim dalam perhimpunan haram dua hari lepas wajar kerana polis tidak mahu dia disanjung sebagai wira. Sebaliknya semua kena tangkap termasuk Haji Hadi, Mat Sabu, Ambiga sebaliknya orang tertanya-tanya kenapa Anwar tidak ditangkap.

Itulah harapan Anwar supaya dia ditangkap kerana mahu memohon simpati dunia kononnya kerajaan BN zalim.Tapi pelakon terbaik ini sempat cipta isu kononnya dia cedera dan masuk hospital. Memang hebat lakonan Anwar.

Apa yang berlaku pada hari Sabtu lepas menunjukkan orang Melayu yang mudah diperalatkan oleh Ambiga. Kenapa majoriti Melayu yang hadir sedangkan pejuang murtad yang anjurkannya? Mana pergi orang Cina dan India. Orang Melayu memang sudah berjaya diperalatkan oleh Ambiga kononnya mahu hantar memorandum kepada Yang Dipertuan Agong sedangkan peluang untuk menghadap Agong sudah ada tiga hari sebelum itu.

Motif Bersih mahu memalukan Malaysia di mata dunia. Gambar ini disiarkan oleh CNN kononnya Malaysia sudah jadi seperti Mesir rakyat merusuh kerana marahkan BN.Sebaliknya langkah tegas polis menghalang mereka masuk Kuala Lumpur berjaya.

Tahniah kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar yang berjaya menyekat ratusan ribu berada di Stadium Merdeka. Tidak seperti 2007 di mana perhimpunan Bersih gagal ditangani oleh bekas Menteri Dalam Negeri, Pak Lah sendiri dan bekas KPN, Tan Sri Musa Hassan.

Seperti kata Ibrahim Ali, Ambiga wajar dilucutkan kerakyatan kerana gagal mematuhi arahan Agongs supaya jangan berkumpul secara haram. Kenapa mereka tidak berkumpul di Stadium Melawati, Shah Alam kerana mereka bukannya mahu bercakap tentang pilihanraya tetapi untuk memalukan kerajaan Malaysia di mata dunia.