Jumaat, November 21, 2008

SHAHRIZAT MEMANG ANAK JANTAN


Tahniah kepada Shahrizat Jalil yang telah menunjukkan kejantanannya untuk menentang Rafidah Aziz dalam pertandingan ketua wanita UMNO pada Mac depan. Saya kira ia adalah langkah yang tepat kerana beliau menyahut cabaran 73 bahagian yang mencalonkannya bagi jawatan tersebut.

Sehingga ini Rafidah belum membuat keputusan sama ada akan mempertahankannya atau berundur walaupun desakan di bawah begitu kuat supaya beliau berundur. Walaupun majoriti bahagian sebanyak 117 bahagian berpihak kepada Rafidah tetapi pada hari pengundian sebenar belum tentu Rafidah dapat mengekalkan sokongan yang sama.

Sebaik-baiknya berundurlah Rafidah jika kita benar-benar ikhlas mahu berundur. Tak perlu tunggu Jun 2009 baru nak berundur. Jika Rafidah berdegil nak pertahankan jawatan, maka lawanlah Shahrizat. Kita tengok siapa yang kuat. Inilah kali kedua Rafidah ditentang. Pada tahun 1996, Dr. Siti Zaharah Sulaiman pernah mengalahkan Rafidah dan kita nak tengok dapatkah Shahrizat mengulangi kejayaan Dr. Siti Zaharah itu?