Rabu, November 12, 2008

SHAHRIZAT KENA LAWAN RAFIDAH



Shahrizat perlu ambil tindakan tegas menentang Rafidah pada Mac depan walaupun exco wanita bersetuju dengan pelan peralihan kuasa di antara Shahrizat dengan Rafidah pada Jun tahun depan.


Jika dia tidak tentang Rafidah, Kamalia Ibrahim akan menentangnya untuk jawatan naib ketua wanita. Para penyokong Shahrizat yang sudah mencalonkan beliau untuk tanding ketua wanita sudah tentu kecewa dengan sikap bacul Shahrizat dan akan mengundi Kamalia.


Oleh itu Shahrizat perlu lawan Rafidah. Beliau jangan bimbang kerana beliau akan dapat sokongan jitu untuk mengalahkan Rafidah. Pendedahan Aishah Ghani bahawa mungkin Rafidah berhasrat jadi menteri selepas Najib Razak jadi Perdana Menteri, tak payahlah. Cukuplah jadi menteri. Sebaliknya jika Shahrizat menang ketua wanita, beliau mungkin dilantik senator dan menteri.


Biarlah kementerian pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat dikembalikan kepada UMNO supaya peruntukan kementerian dapat disalurkan kepada wanita UMNO. Sejak kerusi itu diberi kepada MCA, wanita UMNO sukar mendapat peruntukan kementerian. Oleh itu bila Najib jadi Perdana Menteri nanti pada April 2009, kembalikan semula kementerian itu kepada UMNO.