Isnin, November 03, 2008

CADANGAN ADNAN PERLU DITIMBANG


Beranikah semua calon bersumpah wallahi, wabilahi, watallahi bahawa saya tidak beri wang kepada para perwakilan seperti cadang Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakob?

Cadangan Adnan wajar diberi pertimbangan kerana jika berani bersumpah begitu tetapin jika mereka terlibat, mereka akan terima padahnya dari Allah. Sumpah bukannya boleh dibuat main-main.


Adnan patut menjadi orang pertama tampil ke hadapan bersumpah bahawa beliau langsung tidak hulur untuk dapatkan pencalonan bagi jawatan ahli majlis teringgi.

Isu politik wang masih menghantui UMNO. Pelbagai mekanisme dicadang tetapi semakin kuat dilarang politik wang, semakin berleluasa amalan itu berlaku. Sekarang ini semua orang tuduh orang ini main wang tetapi tiada bukti kerana tiada rakaman CCTV dan sebagainya.

Oleh itu UMNO perlu melihat cadangan Adnan Yaakob ini secara serius? Malah Ku Li pernah diminta RM1 juta untuk mendapatkan pencalonan bagi jawatan Presiden UMNO. Untuk dapatkan kuota, Ku Li perlu belanja RM58 juta. Untuk menang pula, entah berapa juta lagi yang Ku Li perlu belanja. Tetapi oleh kerana Ku Li tidak mahu beli pencalonan, maka beliau tercicir dan tidak layak bertanding.