Selasa, Oktober 14, 2008

PAK HABIB PUJI WATAN


Pagi ini saya menerima panggilan dari penulis buku terkenal, Pak Habib atau nama penuhnya S.H. Alattas. Katanya, beliau telah membaca blog saya dan beliau memuji blog saya itu.

Beliau telah mengambil blog saya untuk dijadikan pautan dalam blognya. Sebagai balasan, saya turut memuatkan blognya, http://www.shalattas.com/ dalam pautan saya.

Tidak lama selepas itu saya pergi ke parlimen. Tak sangka pula saya terjumpa dengan Pak Habib dengan Tan Sri Rafidah Aziz di lobi parlimen. Nampaknya mereka sedang berbincang sesuatu yang serius. Jadi saya tak mahu kacau mereka berdua.

Habis berbincang, Pak Habib mencari saya di lobi parlimen.

“Dah berapa circulation WATAN sekarang?” tanya Pak Habib.

“40 ribu,” jawab saya.

“Baguslah kalau WATAN kekalkan kebebasannya dan beri peluang kepada semua tokoh politik tanpa mengira parti,” kata Pak Habib lagi.