Isnin, Mei 29, 2017

SYED SADDIQ TIDAK MATANG

KUALA KANGSAR: Ahli Armada PPBM Kuala Kangsar, Mohamed Firdaus Abdul Khader menyifatkan  Ketua Armada PPBM, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tidak matang dan budak hingusan.

Katanya, beliau gagal memberi bukti Cikgu Kamarulzaman yang mengetuai 1,000 ahli PPBM Perak keluar dari parti telah diugut.

"Beliau masih gagal membuktikan ugutan benar benar berlaku dan kali ini beliau menuduh Datuk Hamidah Osman sebagai dalang dan mengarahkan Datuk Hamidah supaya berambus dari PPBM," katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, beliau sebagai pengasas PPBM rasa amat terkilan dengan tindak tanduk dan sikap buruk Syed Saddiq.

"Inilah yang sedang berlaku dalam PPBM akibat mereka yang dipilih memegang jawatan hanyalah berdasarkan kroni," tegas beliau.

Mohamed Firdaus berkata Syed Saddiq hanya seorag budak mentah yang baru keluar dari bangku sekolah dan tiada pengalaman politik tetapi diletakkan di satu kedudukan yang terlalu tinggi untuk bersuara seperti lebih sudu dari kuah.

Katanya, kenyataannya sering gopoh dan terburu buru hanya untuk menyerang dan membuat tuduhan yang tidak berasas.

"Beliau sepatutnya tidak bersikap kurang ajar dan kangsung tudaj nenunjukkan sikap budi bahasa anak Melayu," jelasnya lagi.

Katanya, adakah pihak atasan merestui tindak tanduknya?

"Adakah Tan Sri Muhyiddin yasin menjadikan Syed saddiq sebagai jurucakap mengenai kemelut PPBM di Perak," soalnya.

Katanya, mengapa Muhyiddin masih berdiam diri sehingga hari ini?

"Keadaan ini seolah olah mengsahkan kenyataan selama ini bahawa suara akar umbi langsung tidak dipedulikan oleh pihak pimpinan PPBM," katanya.

Beliau berharap agar kemelut di Perak dapat ditangani secara bijaksana dan berhemah,

"Utamakanlah perjuangan rakyat berbanding kepentingan peribadi seperti kata pepatah jangan belunjur sebelum duduk," tegasnya,