Selasa, Januari 17, 2017

PERKASA PUJI KEBERANIAN REMAJA 13 TAHUN



KUALA LUMPUR 16 Jan. – Ke­tegasan dan keberanian seorang remaja berusia 13 tahun tampil membuat laporan polis terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang didakwa menge­luarkan kenyataan mengelirukan terhadap Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 (RUU355) mendapat perhatian Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang tampil bertemunya di Kampung Pandan di sini.

Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, tindakan berani Ahmad Ali Abdul Karim itu harus dipuji dan disokong oleh semua pihak khususnya umat Islam di negara ini demi mempertahankan Islam yang telah diangkat sebagai agama Persekutuan mengikut Perlembagaan.


Beliau berkata, dalam pertemuan kira-kira sejam itu, pihaknya memberi kata-kata nasihat, perangsang dan sema­ngat kepada remaja berkenaan agar terus berani mempertahankan pendiriannya menjaga kesucian Islam khususnya membabitkan RUU355 yang mendapat reaksi negatif daripada keba­nyakan pemimpin pembangkang.

“Tindakan adik Ahmad Ali ini seharusnya disokong dan dicontohi oleh belia-belia Islam lain di negara ini dalam memastikan kedudukan Islam tidak sesekali cuba dicabar atau diperlekehkan oleh mana-mana pihak sebaliknya wajib dihormati.

“Islam adalah agama Persekutuan dan perkara itu jelas tercatat dalam Perlembagaan. Perkasa akan sentiasa berdiri di belakang Ahmad Ali ini dan akan menghulurkan segala bantuan yang diperlukan,” katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.


Pertemuan yang berlangsung kira-kira sejam itu turut dihadiri oleh Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali; Ahli Majlis Tertinggi Perkasa, Norlizaizul Ismail dan bapa remaja terbabit, Abdul Karim Omar.

Baru-baru ini, Ahmad Ali membuat laporan polis terhadap Guan Eng di Ibu pejabat Polis Daerah Ampang Jaya dekat sini berhubung sebuah artikel yang dimuat naik ke laman blog pemimpin DAP itu yang dilihat mengeluarkan empat pernyataan mengelirukan dan tidak benar mengenai RUU355.

Ibrahim dalam pada itu menambah, suara remaja seperti Ahmad Ali seharusnya diambil perhatian oleh pihak berkuasa dan seluruh umat Islam di negara ini agar tiada lagi mana-mana pihak berani tampil memberikan sebarang kenyataan yang menyentuh sensitiviti umat Islam.