Selasa, Mac 20, 2012

TIDAK SIA SIA HANTAR BUNG MOKHTAR KE PARLIMEN


Sahabat lama saya, Datuk Bung Mokhtar Radin tetap lantang di Dewan Rakyat. Tidak sia-sia pengundi Kinabatangan menghantar beliau sebagai ahli parlimen. Beliaulah orang pertama menyuruh Datuk Seri Shahrizat Jalil meletakkanm jawatan sebagai menteri bila isu skandal NFC meletus.

Kali ini beliau mahu kerjasama antara MAS dan Air Asia ditamatkan kerana ia merugikan MAS. Semoga suara lantang beliau didengar oleh kerajaan juga kali ini.

Seorang penyokong kerajaan mahu kerjasama antara Malaysian Airlines System (MAS) dengan AirAsia ditamatkan segera kerana ia hanya merugikan syarikat penerbangan nasional itu.

Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) berkata, sehingga kini, kerjasama itu dilihat tidak memihak kepada MAS, sebaliknya ia memberi banyak kelebihan kepada AirAsia dalam konteks mencatatkan keuntungan.

Berdasarkan laporan, beliau berkata, MAS rugi sebanyak RM2 bilion manakala AirAsia pula mencatatkan keuntungan sebanyak RM500 juta.

‘‘Apa yang pasti kerjasama ini adalah hasil daripada cadangan serta tindakan daripada pihak Khazanah Nasional yang diterajui oleh Pengarah Urusannya, Tan Sri Azman Mokhtar. Oleh itu saya minta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat pihak Khazanah berhubung isu kerjasama MAS dengan AirAsia kerana kerjasama yang dibuat ini hanya merugikan MAS.