Sabtu, April 23, 2011

PECAT MCA DARI BN


Kalau pemimpin MCA lebih rasis dari pemimpin DAP, maka MCA perlu dipecat dari BN. Apa guna ada MCA dalam BN bila ada pemimpin MCA menyeru masyarakat Cina memulau akhbar Utusan Malaysia milik UMNO.

Memanglah 1Melayu, 1Bumi bukan pandangan rasmi Utusan Malaysia jadi kenapa perlu gusar dengan pandangan penulisnya, Zaini Hassan.Jawapan Perdana Menteri bahawa ia bukan pandangan kerajaan memang betul walaupun ada pemimpin UMNO seperti Nazri Aziz yang menyelar Utusan yang tidak mendukung konsep 1Malaysia Datuk Seri Najib.

MCA menang pun kerana ihsan kerusi UMNO. Kalau MCA hebat, ia dah menang di kerusi majoriti Cina. Ini jelas menunjukkan bahawa MCA telah ditolak oleh masyarakat Cina. Jadi buat apa simpan MCA dalam BN.Satu sen tak guna. Dahlah pemimpinnya pelakon blue filem. Sepatutnya Dr Chua berhijrah ke Hollywood berlakon blue filem dengan Anwar Ibrahim. Tak payahlah memimpin MCA. MCA sudah pupus seperti dinosaur.

BN perlu hukumi masyarakat Cina kerana sudah banyak peruntukan kerajaan kepada sekolah Cina tetapi orang Cina tetap undi DAP. oleh itu buat apa beri peruntukan kepada orang Cina yang tidak kenang budi? Biarlah dalam pilihanraya umum akan datang mereka pilih DAP. Bila BN menang semula biar seekor pun orang Cina tidak ada dalam kabinet kerajaan BN. Biar padan muka mereka kerana mreka kurang ajar.