Jumaat, Disember 03, 2010

NATRAH MENGHIBURKAN


Sudah lama saya tidak berpeluang menonton teater. Malam tadi saya menonton teater Natrah lakonan Maya Karin, Remy Ishak, Sofea Jane, Aaron Aziz di Istana Budaya. Saya menontonnya kerana membuat liputan untuk akhbar baru Harian Mutiara.

Memang seronok menonton teater tersebut yang mengisahkan kisah perjuangan Natrah yang dibela oleh emak angkatnya, Che Aminah. Natrah menjadi rebutan di antara emak angkatnya dengan emak kandung, Adeline Hertogh.

Selama lapan tahun anak Belanda dibesarkan sebagai orang Islam, akhirnya dia dibawa lari ke Belanda yang sudah tentu akhirnya dia menjadi mangsa keadaan. Teater arahan Erma Fatima ini selama dua jam amat menghiburkan.

Sebagai anak Kemaman, saya rasa bangga menonton Natrah apatah lagi Natrah pernah dibesarkan di Kemaman. Bekas Ketua Wanita UMNO Bahagian Kemaman, Hajah Rahmah salleh adalah kakak angkat Natrah.

terima kasih kepada PRO Istana Budaya, puan Puteri yang telah mengizinkan kami wartawan akhbar Harian Mutiara dan majalah Mindaniaga menonton teater Natrah sambil membuat liputan. Syabas Erma Fatima di atas kejayaannya mengarah teater ini.

Oleh itu bagi sesiapa yang belum menontonnya, cepatlah pergi ke Istana Budaya. Selamat menonton.