Khamis, November 18, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA



Semalam kita menyambut hari raya aidiladha. Saya tak balik ke Kemaman beraya dengan isteri dan anak-anak memandangkan cuti hanya satu hari. Oleh itu saya beraya di rumah adik bongsu saya di Putrajaya, Dr. Noor Laily Shakimah.

Kebetulan emak saya, Hajah Zainun binti Haji Abdullah yang duduk bersama adik saya menunaikan ibadah korban. Maka semua enam orang anaknya berkumpul di rumah Dr. Noor Laily Shakimah iaitu Haji Mohd. Mahir (50), Ahmad Saifuddin (45), Noor Hafilah (43) dan saya sendiri (51). Seorang lagi adik, Noridah (48) datang sekejap sahaja ketika saya dan adik ipar, Shihabuddin pergi solat sunat aidiladha. Maka saya tak sempat jumpa Noridah yang terpaksa pulang ke rumah mertuanya di Ipoh sambil melawat anaknya yang belajar di Universiti Petronas di Tronoh, Perak.

Hari raya aidiladhha tidak semeriah dahulu. Kedua-dua masjid di Putrajaya penuh menunjukkan bahawa ramai yang tidak pulang ke kampung. Selamat Hari Raya Aidiladhha.