Rabu, September 01, 2010

TAHAN NAMEWEE DI BAWAH ISA


Wee Meng Chee atau Namewee malam ini hadir ke Balai Polis Taman Tun Dr. Ismail di sini, dipercayai untuk memberikan keterangan berhubung video muzik kontroversi terbarunya.

Dia tiba bersama peguamnya, Raveen Singh pada pukul 9.20 malam, sebelum memasuki balai dia sempat menegaskan kepada wartawan bahawa dirinya bukan rasis sebaliknya anti rasis serta menyokong gagasan 1Malaysia.

"Saya seorang pengarah filem, artis dan ahli muzik tetapi tidak semestinya kalau ada sesuatu yang tidak betul berlaku di negara saya, saya akan berdiam diri kerana saya rakyat Malaysia.

"Saya menyokong anti rasis dan 1Malaysia, jadi saya datang untuk memberi kerjasama kepada pihak polis.

"Saya percaya polis akan menyokong saya, begitu juga seluruh negara. Saya cintakan Malaysia," katanya.

Seramai empat pegawai polis daripada Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor mengendalikan proses memberi keterangan tersebut.

Sehingga 10.30 malam, dia masih berada di dalam balai untuk memberikan keterangan.Bagi saya, orang seperti Namewee ini yang mencetuskan isu perkauman perlu ditahan di bawah ISA. Kerajaan perlu bertindak tegas kepada sesiapa sahaja yang memainkan isu perkauman.