Sabtu, Julai 17, 2010

APA DAH JADI?





Apa dah jadi dengan UMNO Bahagian Setiu? Empat ADUN tidak hadiri majlis perasmian mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Setiu yang dilakukan oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan sri Muhyiddin yasin petang semalam.

Merekaialah ADUN langkap, Ashaari Idris; ADUN batu Rakit, khazan che mat; ADUN permaisuri, Abdul Halim Jusoh dan ADUN Jabi, Cikgu Ramlan. Mesti ada sebab kenapa mereka tidak hadir. Mungkin mereka tidak puas hati dengan Ketua UMNO Bahagian, Datuk Mohd. Jidin Shafee.

Pagi semalam ketika berada di The Mall, ada rakan beritahu empat ADUN itu tidak akan hadir mesyuarat perwakilan UMNO bahagian Setiu. bagi saya, walaupun mereka tidak puas hati dengan Ketua Bahagian, sewaktu perasmian sepatutnya mereka hadir. Bila Muhyiddin balik, baliklah empat orang ini. Apa yang berlaku amat memalukan kerana mereka tidak menghormati kehadiran timbalan Perdana Menteri ke Setiu.

Yang lebih memalukan dua orang ADUN itu ialah dua orang Exco, Ashaari dan Khazan che Mat. oleh itu Menteri Besar, Datuk Ahmad said wajar menggugurkan dua orang Exco ini kerana tidak mengormati kedatangan Timbalan Perdana Menteri. Mereka berempat jangan diberi peluang bertanding lagi dalam pilihanraya umum akan datang. Buat malu wakil rakyat BN bertindak macam budak-budak. Nak marah kepada Jidin pun, carilah masa lain untuk lepas geram. Jangan malukan Tan Sri Muhyiddin.